Brev:
Mælk - 12 måneder
10. juli 2023
Alder:
12 mdr.
Mælk - 12 måneder
Kære Helen
Når lillebror nu er blevet 1 år, må han så godt spise den samme havgregrød som storebror og jeg, lavet med alm. økologisk sødmælk? Vi kan ikke lide havregrød lavet på vand ;-) Far frabeder sig al form for grød. Det er lige eksotisk nok for en portugiser. Ha ha!
Når lillebror får sutteflaske ved aftenputning/sen aften, giver vi ham nu Evolia 3 fra Nan (som er den MME, man anbefaler hernede i forbindelse med eller efter amning).
Jeg ammer ikke mere. Da han blev 11 måneder, havde jeg ikke mere mælk. Det gik helt udramatisk, da overgangen skete gradvist.
Han er ikke meget for at drikke MME af kop. Han vil helst bare have vand, som han til gengæld er god til at drikke af kop og meget glad for.
Når han drikker ca. 200 ml MME ved aftenputning og ca, 200 ml MME sen aften, får han så nok MME/dag?
Anbefales det i DK at give små børn fra 1 år letmælk, eller er sødmælk også OK? Storebror (på 6 år og 8 måneder) får stadig sødmælk om morgenen og ligger i den meget slanke og høje kategori.
Kærlig hilsen
Maria Louise